Doa Minta Jodoh Terbaik

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Ya ALLAH, Tuhan yang Maha Memiliki Rahasia,Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami,Tuhan yang Maha Penentu,Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami.

Ya ALLAH..
aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku dari pada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman,memerlukan kekasih,memerlukan suami/isteri,
memerlukan keluarga,aku tidak mampu menahan diriku dari pada terjeremus ke dalam kemaksiatan dan perzinaan.

Ya ALLAH..
jika masanya telah tiba,jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisi-MU, terbaik buat agamaku,terbaik buat diriku,keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat,maka aku memohon kepada-MU Ya ALLAH agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisi-MU.

Setiap yang terbaik di sisi-MU,pasti terbaik buat diriku Ya ALLAH.

Namun Ya ALLAH,jika masanya untuk di pertemukan dengan jodohku belum tiba,aku memohon kepada-MU agar KAU tunjukkan jalan untuk aku memiliki jodohku Ya ALLAH,aku memohon agar Engkau tunjukkan aku tuntutan-tuntunan-MU yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku.

Ya ALLAH..
Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, jauhilah aku daripada
segala kemaksiatan di dunia ini,jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manfaat,jauhilah aku daripada perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku

Ya ALLAH ya Tuhanku..
Seandainya dia adalah jodohku,KAU bukakanlah hati dia Ya ALLAH untuk menerimaku,KAU dekatkan lah hati dia dengan hatiku Ya ALLAH,KAU permudahkanlah jodoh ku dengan dia Ya ALLAH serta KAU satukanlah kami Ya ALLAH dalam satu ikatan suci yaitu ikatan pernikahan.

Ya ALLAH ya Rahman, ya Rahim,seandainya dia bukan jodohku,kurniakanlah padaku ketenangan dalam menerima ketentuan yang telah KAU tetapkan untuk diriku diatas muka bumi ini Ya ALLAH dan aku mohon pada-MU Ya ALLAH, KAU pertemukanlah aku dengan insan yang benar-benar ikhlas bisa menerimaku dengan seadanya aku,taat akan perintah-MU Ya ALLAH,serta mampu untuk membimbing keluarga yang bakal bersatu nanti ke jalan yang KAU ridhai.

Aamiin Ya Rabbal'Aalamiin

0 Response to "Doa Minta Jodoh Terbaik"

Posting Komentar